Dagens mat!
 
Ugnsbakad falukorv med hemmalagat mos!
Hemmalagat mos betyder i detta fall inte
att vi öppnat paketet och vispat det hemma...
vi har förståss kokat potatisen, krossat
den och verkligen startat från början! 
Gott blev det.
Och en härlig veckosallad till det såklart...
 
 
Sedan hade vi även plockat fram
lite rabarber från frysen och
gjort en riktigt härlig rabarberpaj!
 
 
Idag har jag även sprungit runt
i möbelhuset och fotat,
denna bilden är på ett par
omgjorda bilsäten!
 
 
Någon har verkligen annvänt sin fantasi!
 
Sen så har jag ju även tagit kort på en del
"finheter" här inne i huvudbyggnaden också!
 
Ett fint fat från något som möjligtvis kan
heta "Joma". Stämpeln var ej så läsbar!
 
 
Ett par fina koppar m. fat från COLDITZ.
 
 
Kommer inte riktigt ihåg vad denna kallas.
Men jag är nog inte helt fel ute om jag skulle
påstå att man brukade ha mjöl eller dylikt i den.
Det enda jag kan säga med absolut säkerhet,
är att detta mönster är otroligt läckert!
-ARABIA, FINLAND
 
 
En läcker blå skål från Kosta Boda.
 
 
En ljushållare från Orrefors, "Discus".
 
 
Ljushållare från PUKEBERG.
 
 
Och här har vi en riktigt  fin vas från
Orrefors, men framför allt är den tung!
 
 
Denna blågröna skål har varken stämpel eller
signatur, men den är riktigt fin ändå!
 
 
 
Men det var allt för idag och denna gången.
Hoppas på en härlig regnfri helg!
 
/E.B
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej