Goddagens!
 
Den sedvanliga fredagslunchen blev 
flyttad till i Onsdags, då bjöds det
på Nässelsoppa! Något som jag
alltid ser fram emot varje år
(det har börjat bli tradition).
Så det är dagens tips till er!
 
Lite nyheter i butiken!
 
 
Superfina glas av Jackie Lynd!
(Mest känd för sitt arbete på Rörstrand)
 
 
 
Riktigt läcker retrokanna från Pyrex.
 
 
 
Tax från JEMA, Holland.
 
Just nu håller vi även på med att
packa brev som skall skickas
ut till fritidshusägare samt utflyttade!
Det är ett av de lite mer "uddajobben"
som vi gör en gång per år.
 
 
 
 
Det har även stökats om på 
vårt temabord! Det är ju
"tekniskt sett" sommar nu,
så det blev fram med emaljen!
Kockums, kockums & mera kockums.
Det klämdes även in en massa
delar från en Rörstrand servis!
Enormt snygga "Taffel" 
av Olle Alberius!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sådär, nu tänkte jag börja avrunda!
Men innan jag går, tänkte jag lämna
er med en bild på några riktigt
sockersöta pjäser till sommarens
läskande drycker!
 
 
 
 
/E.B
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Anonym

30 Jul 2015 19:00

Hej, Jag heter Mattias Arvelid och jag skriver till er från Ängelholm. Jag har hört ryktesvägen att ni har tyg av Carl Johan de Geer..! Stämmer det? Isf undrar jag vilket tyg, mått osv.. Jag vill gärna ha bilder och om allt stämmer (pris?) vill jag naturligtvis köpa!Återkom med information! Vänlig hälsning / Mattias Arvelid

Kommentera

Publiceras ej