Hej!
Veckoslut, återigen! Alltid lika välkommet.
Semestertiden gör sig påmind varje dag.
Mycket nytt folk, hemvändare mm hittar hit
och vi har bara halv bemanning så det är mycket jobb!
Men jag måste ju ändå ägna lite tid till er som
besöker oss via webben!
 
Vi har nu slutat med fredagslunchen då vi
inte riktigt har tid, vilket är saknat.
Men gofikat kan man ju inte bara hoppa över!
Jordgubbar, grädde och glass.
Precis som det ska vara, på sommaren!
 
 
Vi har även gjort lite sommar fint
här på utsidan, då lite överblivna
blommor hittade hit! Tackar för det!
 
 
En oanvänd grillring blev en perfekt rabatt!
 
Jag tänkte även lägga ut denna sköna böna..
 
 
..en soppskål från Gefle av Eugen Trost.
Enligt stämpeln gjordes denna mellan
1925 - 1939!
 
En liten blå björn har även hittat sig hit.
 
 
Stämpeln säger "intercoiffure world congress Berlin 2000".
Vet inte särskilt mycket om den, men fin är den!
 
 
Vi har även fått in en fin servis från Bavaria.
Denna servis heter "Monika"!
Kanske kan sätta "lite guldkant" på kaffestunden.
 
 
Vi har även denna vackra klocka till salu.
Vi har tyvärr inte lyckats få den att funka,
men priset är också satt därefter!
 
 
Även denna fina tavla av Jie till salu.
"Var rädda om varandra".
 
 
Jag har även denna fina fotogenlampa ute till
försäljning, för den som har ett intresse i sådant!
Riktigt fin äldre modell.
 
Jag tänkte även passa på att skicka mina
sympatier till min kollega som idag
lyckades bli inlåst i vår sluss med
vår avdelningschef. Kan inte ha varit lätt!
Fördömt är det med detta korsdrag!
Att låset är sönder och inte kan öppnas från
insidan gjorde inte heller saken bättre...
Tur att hon har hela helgen på sig att återhäma sig!
 
Det var allt från mig och oss på Knut´n.
Ses nästa vecka!
 
/E.B
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej