Så! Nu är julgranen uppsatt här
på Knut´n, allt för att få lite julstämmning
här på 1:sta advent. Om ni inte kommer
ihåg så säger jag det igen!
Nu på söndag är det alltså 1:sta advent
och då också skyltsöndag.
Så här på Knut´n kommer vi att ha öppet
mellan 13.00 och 16.00. Vi kommer
att bjuda våra besökare på kaffe,
pepparkakor och live musik!
Och jag kommer att vara här
personligen för att se till att ni får
er en pepparkaka, jag lovade ju trots allt
det i mitt förra inlägg!
 
 
Vi har även satt ut en hel del
reflexvästar som nu är till salu.
Vi vill ju inte att ni ska vandra
runt i vintermörkret utan en sådan!
 
 
Dessa finns på Kläd Knut´n.
Och vad som också är nytt där
är våran "betjänt" som så snyggt
håller upp en massa vintage-kläder!
Så om ni har ett intresse i sådant
tycker jag att ni ska ta er en titt.
 
 
Något som också finns på Kläd Knut´n
och även i Julrummet är en massa
pepparkaks-, tomte- och lucia kläder!
Så till er mammor och pappor som kanske
just märkt att kostymerna från förra året har
blivit för små och behöver en ny snabbt,
kanske kan hitta en här hos oss!
 
 
Men för att bryta det här mönstret
jag har haft med att bara skriva om
dessa vinter och jul relaterade tingen,
så tänkte jag slänga in en bild på
vår gräddhylla inne i huvudbyggnaden
som nu är full med nya ting!
 
 
Bland annat en ljuslykta signerad
Kjellander. Längst framme ser ni
en Lisa Larsson SKRUF.
Bredvid den har vi även en
Erik Höglund och en skål från
Kosta Boda. Något som vi även fattat
tycke för är de ljushållande händerna
som står i mitten, en riktigt häftig pjäs!
 
Men nu är det fikadags på här på
Knut´n, med andra ord så tänkte jag
börja avrunda! Inget fel med en
kaffe-tår, eller hur?
 
Hoppas vi ses på söndag!
 
/E.B

Kommentera

Publiceras ej