Klockan är 08.46, måndag morgon och regnet
öser ner som bara den. Jag har en alltför
perfekt utsikt genom 4 stora fönster där jag sitter,
och jag tror att om jag skulle sticka ut näsan genom
dörren skulle jag nog känna lukten av höst!
För nog har löven börjat gulna lite alltid?
Men, då får man ju tillbringa dagen inomhus utan
dåligt samvete! Så jag har tagit tillfället i akt
och sprungit runt och tagit lite kort åt er.
 
Min första bild blir av en rolig liten lampa!
Nu när nattens mörker sakta krypit
sig på här i norrland kanske det är så dags
att införskaffa sig nya armaturer?
 
 
Denna lilla skönhet är en Flygsfors.
Vet inte vem formgivaren är men
det skulle möjligtvis kunna
vara Eva Englund.
Kanske det finns någon där ute
som vet mer om denna?
 
Har även varit in och nosat
i ett av våra mer "speciella skåp"
och tagit några kort på ett par
"speciella bestick".
 
 
TORNEDALS SILVER.
Fyra stycken vackra tornedals skedar.
Av den äkta sorten med COP stämpeln
på baksidan!
 
Utmanade även regnet en sväng och
sprang över till Kläd Knut'n och tog
ett par bilder på en "nyomklädd" docka.
Försökte inspireras av 60-talet
när jag klädde henne... vad tror ni?
 
 
Man får ju faktiskt ha lite roligt
på jobbet också! Men bara lite..
 
Jag har även lyckats ta ett kort
på en räv, inte den sorten som så
lätt slinter ur näven utan denna håller
man nog ett hårdare grepp om.
 
 
Lisa Larssons "Räv" ur serien kallad
"Lilla Zoo". Serien tillverkades mellan
1956 - 1978.
 
Jag har även valt idag, i "designens
anda" att lägga ut dessa böcker.
 
 
Men dom är inte bara fina ett se på,
dessa böcker är tryckta 1960 och
den som intresserar oss på Knut'n
mest är nog den kallad "hemmet".
 
 
Fylld med bilder och text om
inget annat än design,
formgivning, arkitektur med mera.
 
Vi har just nu fyra böcker ur
serien, förutom "hemmet" finns
även "allas kokbok", "familjens
hjälpreda" och "vår hälsa".
 
 
Mera uppdateringar får ni
en annan regnig dag!
 
/E.B
 
 

Kommentera

Publiceras ej